Jak wprowadzić trwałą zmianę 3 (Tony Robbins)

Twoje życie niemal w całości można sprowadzić do tego: na czym się koncentrujesz i jak wykorzystujesz swoje środowisko, by zaspokoić potrzeby własne.

Pewne stany emocjonalne stają się Twoim domem – miejscem do którego wracasz. Ten „dom” składa się z:

  1. twoich stanów
  2. tego na czym się koncentrujesz
  3. języka, którego używasz

Jedną z najbardziej fascynujących koncepcji jest dźwignia. Dźwignia to to, co przy stosunkowo małym nakładzie środków (typu czas, energia czy pieniądze) zapewnia maksymalne rezultaty.

Dźwignia podczas zmiany osobistej oznacza natychmiastowe przejście z „powinienem” do „muszę koniecznie”.

Zmiana NIGDY nie jest kwestią umiejętności czy ich braku. Zamiana ZAWSZE jest kwestią motywacji.

Każdy, absolutnie każdy z nas ma punkt za którym następuję dźwignia – ból braku zmiany będzie znacznie większy niż ból transformacji.

Zmiana jest sposobem ucieczki od bólu.

Powodem dla którego ludzie odczuwają ból ale się nie zmieniają jest to, że ból ten, na pewnym poziomie, współgra z ich systemem przekonań o sobie i świecie.

Ludzie NIE zmieniają się z obawy, że zmiana zabierze im coś, co zaspokaja ich potrzeby.

Zazwyczaj ból oznacza zaspokojenie potrzeby #4 – czyli potrzeby więzi. Ból oznacza zwracanie na nas uwagi i bardzo często okazywanie nam współczucia i miłości.

Tak więc ból ten ma dla Ciebie wartość. Sposobem ucieczki jest znalezienie czegoś, co cenić będziemy jeszcze wyżej.

Sposobem lewarowania ludzi podczas zmiany (stosowania dźwigni) jest odniesienie się do ich 2 najważniejszych potrzeb (Top 2). Oraz „podstawienia” im celu, do którego będą dążyć.

Prawdziwe poczucie własnej wartości polega na przekonaniu, że niezależnie od tego co podrzuci Ci życie, obrócisz to na swoją korzyść. Oraz, że znajdziesz w tym wzmacniające Cię znaczenie.

Odczuwasz stres i ból?

Stres/ból jest wynikiem czynienia rzeczy bardziej ważnymi niż są naprawdę. Jest wynikiem braku perspektywy.

Odnosisz porażki?

Porażki są wynikiem czynienia rzeczy mniej ważnymi niż są naprawdę. Są wynikiem błędniej perspektywy.

Zatem pomyśl  o zmianie priorytetów tego co ważne i bolesne. Ponieważ potrzebujesz bólu by być zmotywowanym w miejscach, które są naprawdę ważne.

Wprowadzając zmianę – w sobie lub w innych – chcesz zmienić 2 poziomy:

  1. odczuć i emocji
  2. zachowań

co sprowadza się do zmiany tego, na czym się koncentrują oraz zmiany tego, jak pewne rzeczy sobie symbolizują.

Jednym z najważniejszych narzędzi służących zmianie koncentracji jest pre-framing.

Pre-framing oznacza, że mówisz im na co mają zwracać uwagę i co to dla nich będzie oznaczało. Pre-framing oznacza tworzenie oczekiwań i kierowanie nimi. Jeśli nie powiesz im na co zwracać uwagę, będą mieli nieograniczone możliwości – co oznacza rozproszenie.

Zostaw komentarz

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.