O tym jak szybko zwiększyć poczucie własnej wartości

Dwa mechanizmy zabiją Cię jak nowotwór:

  • neurotyczna potrzeba zadowalania innych (chęć bycia akceptowanym)
  • potwierdzanie swojej wartości na zewnątrz (walidacja)

Mechanizmy te działają zawsze w parze, więc w sumie to jeden system. System, który odpowiada za to, że kulisz się na widok krytyki i merdasz ogonkiem na każdą pochwałę. Jeśli szukasz potwierdzenia wartości na zewnątrz stajesz się towarem, który wycenia rzeczoznawca. Dowcip polega na tym, że 99% tych „rzeczoznawców” nie działa w interesie Twoim, tylko w interesie własnym. Mówiąc inaczej – w zdecydowanej większości przypadków krytyka i pochwały mówią więcej o tym, kto jest wygłasza niż o tym, do którego się odnoszą.

Stad wniosek: od teraz NIE przyjmujesz do wiadomości (czytaj – odłączasz się emocjonalnie) od każdej uwagi – pozytywnej i negatywnej – o którą nie prosiłeś. Czyli – nie przyjmujesz do siebie żadnego komentarza, który nie został wypowiedziany przez osobę z której zdaniem się liczysz, po tym, jak o to zdanie poprosiłeś. Ludzie uwielbiają, szczególnie pasywno-agresywne typy, puszczać takie krótkie, niby-od-niechcenia piłki za którymi uganiasz się jak zasrany szczeniaczek. Łapiesz taką piłkę i generalizujesz ją sobie potem na wszystko. Jednym wydarzeniem przykrywasz całe życie.

Przyjmujesz komentarze jedynie od uprawnionych, poproszonych o to ludzi. Przy czym podkreślam – dotyczy to również pochwał, mały próżniaku. Jeśli już poziom Twojej neurozy jest tak duży, że nie możesz się powstrzymać i jednak łykasz komentarz (pozytywny lub negatywny) spytaj chociaż – Dlaczego tak sądzisz? Ten ktoś będzie musiał coś odpowiedzieć. Może się okazać, że nie ma nic do powiedzenia (co było do udowodnienia) lub że jego kryteria są nic nie warte (na zasadzie „bo każdy rudy jest wredny”). W jego wypowiedzi masz szukać DOWODÓW a nie OSĄDÓW.

Pilnuj również swoich wewnętrznych dialogów i przełącz się z domyślnego trybu „Moja wina” na tryb „Najwyraźniej jeszcze wszystkiego nie wiem/nie umiem”. Pamiętasz przecież – szukasz dowodów, nie osądów. Kto powiedział, że masz być zawsze ideałem?

Generalnie, mamy 3 typy postaw:

  1. ci, którzy chcą zadowalać innych
  2. ci, którzy domyślnie są na NIE
  3. ci, którzy są sobą i myślą/mówią/działają w zgodzie ze sobą

[inaczej 1) faza wielbłąda; 2) lwa; 3) dziecka-mędrca – poczytaj więcej tutaj]

Pytanie brzmi – jak wyglądałoby Twoje życie, gdybyś traktował je jako okazję do wyrażania i wzmacniania siebie, bez przywiązywania się  do wyników oraz słów krytyki i pochwał?

TO CO UKRYTE, W KOŃCU STAŁO SIĘ JAWNE…
Poznaj metody, które dają siłę najlepszym

Ten program da Ci:

  • POCZUCIE MOCY
  • POCZUCIE KONTROLI
  • POCZUCIE SKUTECZNOŚCI

W CAŁOŚCI oparty o sprawdzone w praktyce metody
najlepszych mentalnych trenerów na świecie!

Dowiesz się jak:

  • Określić swoją życiową FILOZOFIĘ
  • Przełożyć tę filozofię na Twoją MISJĘ
  • Rozbić tę misję na działające PROCESY
  • Przełożyć te procesy na Twoje ZWYCIĘSTWA

Najważniejsze korzyści wynikające z PANUJ & POSIADAJ:

  • WIĘCEJ PEWNOŚCI
  • mniej zagubienia
  • WIĘCEJ ZAUFANIA
  • mniej stresowania
  • WIĘCEJ WYGRYWANIA
  • mniej sabotowania

UWAGA – NIE KUPUJ jeśli nie masz zamiaru pracować nad sobą!

PANUJ & POSIADAJ to 121 minut nagrania + PDF z pełną transkrypcją

TO MÓJ NAJWAŻNIEJSZY I NAJSKUTECZNIEJSZY PROGRAM

Zostaw komentarz

3 Comments O tym jak szybko zwiększyć poczucie własnej wartości

  1. Świetne 19 października 2014 at 08:49

    Panie Rafale, pozwolę sobie zamieścić mały akapit z „O tym jak szybko zwiększyć poczucie własnej wartości „z odnotacją że skorzystałam z Pana wpisu.

    Reply
    1. Rafał Mazur 19 października 2014 at 09:08

      Chwalmy Pana (Rafała)!

      Reply
  2. Anonim 20 grudnia 2014 at 11:14

    mysle ze autor tych tekstow jest idiotą i jezeli ktokolwiek bieze na powaznie to co on pisze jest jeszcze glupszy

    Reply

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.