Notatki z nagrania:

  • A co jeśli już bardziej gotowy/gotowa nie będziesz?
  • Patrz na świat NIE z punktu widzenia “dobra” i “zła” tylko tego jakim on JEST naprawdę bo tylko to może zapewnić Ci skuteczność
    (czyli nie walcz z prawem grawitacji – wykorzystuj je!)

Jaką dziś masz wymówkę?

  • Zacznij używać siebie zamiast być używanym/używaną przez własne myśli czy stany emocjonalne
  • Aby być kompletną i pełną osobą musisz czuć (i wykorzystywać) ZARÓWNO to co “dobre” jak i to co “złe”, to co przyjemne i to co nieprzyjemne
    (kiedy trzeba agresja, kiedy trzeba łagodność, ale zawsze elastyczność)
  • Bądź WSZYSTKIM, bądź “paradoksem”, łącz sprzeczności
  • Twardość to ELASTYCZNOŚĆ
  • Nie ma czegoś takiego jak “negatywne” emocje – wszystkie emocje i odczucia mają pozytywną intencję i są jedynie INFORMACJĄ
  • Masz być własnym MENADŻEREM i sobą zarządzać a nie scedować WŁADZĘ i czekać na to, co się stanie
  • Optymizm jest przereklamowany – liczy się pozytywne działanie a nie jedynie pozytywne myślenie
  • Jak myślisz, co było pierwsze: nie robisz bo czujesz się “źle” czy czujesz się “źle” bo nie robisz?

Najlepsza rada? Bierz się za trudne jakby było łatwe!

  • A co jeśli Twoje złe samopoczucie jest informacją, wezwaniem do działania a nie do użalania się nad sobą?
  • Steve Jobs jako przykład kompletnej osoby, używającej i “jasnej” i “ciemnej” strony
  • Poczucie winy odnosi się do Twoich czynów (“zrobiłem źle”) a poczucie wstydu do Twojej tożsamości (“jestem złym człowiekiem”)
  • “Kompletna i pełna jednostka to ta która i sparowała z Diabłem i chodziła pod rękę z Bogiem.” – Carl Gustav Jung (“człowiek paradoks”)
  • Na dobrą sprawę nie ma altruizmu bez egoizmu
  • Skoro odczucia “negatywne” bardziej motywują – dlaczego nie chcesz wykorzystywać ich do osiągania własnych celów?
  • Myśl w kategorii: skuteczne – nieskuteczne, użyteczne – nieużyteczne a nie “dobre” – “złe”

No więc? Co byś zrobił(a)? I co z tym TERAZ zrobisz?

  • Są tylko dwa rodzaje stanów: stan z punktu widzenia Twojego celu użyteczny i stan z punktu widzenia Twojego celu nieużyteczny
  • Nie chodzi o Twoje nadzieje. Chodzi o Twoje decyzje
  • Bezwzględność to NIE okrucieństwo tylko mentalna i emocjonalna dyscyplina – robisz to co ma być zrobione niezależnie od własnego samopoczucia i wygody
  • Owszem, Ty istniejesz dla świata ale jednocześnie świat istnieje też dla Ciebie – więc korzystaj!
    (“Nie da się wykluczyć, że cały Wszechświat istnieje wyłącznie dla mnie.” – Bill Gates)
  • Masz, w stosunku do siebie, OBOWIĄZKI – jeśli je zaniedbasz, zapłacisz cenę (np. alkoholizm, narkomania)
  • “Społeczeństwo jest podstawowym przeciwnikiem zdrowia psychicznego jednostki.” – Andrew Salter

Jak piesek służy?

  • Zalecenia Saltera dla osób introwertycznych: EGOIZM; AGRESJA i SADYZM (patrz tu)
  • Przeciętne społeczne standardy są dobre dla przeciętnej osoby – jeśli chcesz czegoś WIĘCEJ, musisz być PONAD tę przeciętność
  • Nie chodzi o to, żeby zrywać z obowiązują moralnością i zasadami, tylko, żeby lekko się “rozepchać”, wynegocjować sobie nieco lepsze warunki…
  • Polub konflikt, rywalizację, walkę i przezwyciężanie – w imię KONSTRUKTYWNYCH celów (a nie demolki i destrukcji)
  • Lektura dla chętnych i odważnych: Max Stirner “Jedyny i jego własność”  Wydawnictwo Naukowe PWN

Przestań się martwić. ZACZNIJ WYGRYWAĆ!

WYBIERZ PROGRAMY DLA SIEBIE

Pin It on Pinterest

0